Torstai 31.1.2013
Kello on noin kymmenen aamulla, kun saavumme Ohjelmakaareen Ylistönmäelle. On jälleen aika uudelle tempaukselle, tällä kertaa hyvin positiiviselle sellaiselle. Harjoittelemme erilaisia käsialanäytteitä kuvataideluokassa tekemäämme diplomia varten ja varmistamme, että porkkanapussi on asianmukaisessa kunnossa luovutettavaksi. Odotamme sopivaa aikaa iskeä, ja lopulta näemmekin odottamamme opettajan palaavan tauolta kuvataiteen työtiloihin. Kirjoitamme opettajan nimen diplomiin ja valmistaudumme toteuttamaan tempauksen kuvataiteen opetustiloissa yllättäen kesken opetuksen. On aika palkita ensimmäinen hyvä opettaja, Antti Lokka, tunnustukseksi mielestämme esimerkillisestä ja edistyksellisestä opettamisesta.
Kello on noin kymmenen aamulla, kun saavumme Ohjelmakaareen Ylistönmäelle. On jälleen aika uudelle tempaukselle, tällä kertaa hyvin positiiviselle sellaiselle. Harjoittelemme erilaisia käsialanäytteitä kuvataideluokassa tekemäämme diplomia varten ja varmistamme, että porkkanapussi on asianmukaisessa kunnossa luovutettavaksi. Odotamme sopivaa aikaa iskeä, ja lopulta näemmekin odottamamme opettajan palaavan tauolta kuvataiteen työtiloihin. Kirjoitamme opettajan nimen diplomiin ja valmistaudumme toteuttamaan tempauksen kuvataiteen opetustiloissa yllättäen kesken opetuksen. On aika palkita ensimmäinen hyvä opettaja, Antti Lokka, tunnustukseksi mielestämme esimerkillisestä ja edistyksellisestä opettamisesta.
Kävelemme yllättäen sisään opetustiloihin huutaen ”Yllätys! Herätys!” ja kilisyttäen mukanamme olevaa tiibetiläistä soivaa kulhoa. Ihmiset vaikuttavat yllättyneiltä, ja saamme opiskelijoidenkin huomion sen kummemmin heitä kokoon kutsumatta. Yllättyneeltä vaikuttaa myös Antti Lokka, jolle emme olleet maininneet mitään tempauksesta etukäteen. Kävelemme Antti Lokan luo ja julistamme haluavamme palkita hänet "opiskelijalähtöisyyden edistämisestä, opiskelijan puolella seisovasta asenteesta sekä tunnelmaltaan ja ilmapiiriltään inhimillisten ja riittävän kiireettömien oppimisympäristöjen rakentamisesta". Näissä asioissa muut opettajat voivat ottaa Antista edistyksellistä malliesimerkkiä.
Ojennamme Antille diplomin sekä palkinnoksi ”Keppi ja porkkana –ideologiaan” pohjautuvan Herätyskellomafian logolla varustetun luomuporkkanapussin. Antti vaikuttaa ilahtuvan eleestämme ja pitää lyhyen kiitospuheen korostaen nöyrästi opetuksen vuorovaikutuksellista luonnetta oman tärkeytensä sijasta ja luvaten pyrkivänsä jatkamaan esimerkillisenä pitämäämme opettamista. Myös monet senhetkisen opetusryhmän opiskelijat vaikuttavat suhtautuvan tempaukseemme positiivisesti, sillä monet hymyilevät. Otamme vielä Antin luvalla kuvan hänestä diplomin ja palkinnon kanssa. Kiitämme ja poistumme paikalta tyytyväisinä tempauksemme positiivisesta vastaanotosta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti